Kundvagn

Din kundvagn är tom.
Kassa

Följ oss på Twitter! Följ oss på Facebook! Följ oss på Instagram Följ oss!

Nyhetsbrev

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du kontinuerligt de senaste nyheterna om våra produkter.




Bönens trädgård

Klassiker -- nu i nyutgåva!

Bönens trädgård ligger dold djupt i varje människas hjärta. Där finns en trädgård som minner om paradiset -- med mild värme, försommarblommor och stenar att lägga samman till ett bönealtare.


Martin Lönnebo guidar båda vana och ovana bedjare in i själens gröna rum och hjälper läsaren att upptäcka Guds närvaro, ömhet och allmaktshand i böner som Vår Fader och Jesusbönen.

En praktisk, vardaglig och vacker bönbok, uppbyggd som en andaktsbok över fem veckor. Sidorna är dekorerade med akvareller och foton med trädgårdsmotiv. Det sägs att det tar trettio dagar att etablera en god vana. Bönens trädgård omspänner trettiofem dagar. Sedan kan man börja om igen.

"Försök under denna vecka att varje vaken timme tänka: Jag lever mitt liv under Guds välsignande händer. Om du tar det rådet på allvar, och verkligen under en vecka söker att följa det, kommer resultatet att bli förvånansvärt. Det är möjligt att ingenting annat som du har gjort kommer att så förändra din syn på livet och ditt sätt att vara."

Martin Lönnebo är biskop emeritus i Linköpings stift och författare. Han är också skaparen av den så kallade "Frälsarkransen".(I tidigare utgåvor hette den här boken Betraktelser och böner)

"… en guide till ett liv där bönen får genomsyra livet ... mycket genomtänkt pedagogik och livshållning... Boken är mycket vacker med fotografier och akvareller..." Lena Köster, Upsala Nya Tidning

"I Martin Lönnebos författarskap är det gudomliga aldrig långt borta. Paradiset ligger nära varje människas hjärta. En varm bok att leva med ett stycke i taget." Jakob Carlander, Corren

Ur förordet
Det originella med denna bok är inte bönerna i sig utan Martin Lönnebos förmåga att öppna upp dessa välkända böner och ge dem nya vingar. Att ägna en vecka åt Herrens bön kan för den vane bedjaren bli en övning som fördjupar och vidgar. För nybörjaren på kristen mark kan det bli en introduktion till de älskade ord som Jesus en gång gav sina lärjungar när de undrade: Hur ska vi egentligen be? För oss alla är den hjälp till trons rotande, växt och mognad.

Det sägs att det tar trettio dagar att etablera en god vana. Bönens trädgård omspänner trettiofem dagar, för att vara på den säkra sidan. Ge inte upp. Det är kanske nutidsmänniskans stora utmaning. Tålamod är inte vår starka sida. Vi vill se resultat. Snabbt. Vi har lärt oss att zappa mellan kanalerna på teven så fort vi blir uttråkade, att prova nytt snarare än att stanna kvar.

Prova en månad, och se vad som händer.Trettio dagar. Kanske trettio minuter om dagen. Det är inte mycket. Avsätt den tiden. Se vad som sker. Och har du inte trettio minuter så bruka då den tid du har. Gud har inget stoppur. Låt oss nu träda in i Bönens trädgård och se vad som sker.

Carolina Johansson, redaktör

Bönens trädgård
Dela
Finns i lager
123,00 kr
Lägg produkter i varukorgen
Lägg i varukorgen
Recensioner på denna produkt

Bli först med att recensera denna produkt

Produktinformation
Best.nr.
16625
Art.nr.
9789173871655
Utgivn.
2011-09-01
Sidor
186
Format
130x165
Bandtyp
Inbunden
Författare
Förlag

Produktetiketter

Lägg till dina etiketter:
Använd mellanslag för att åtskilja etiketter. Använd apostrof (') för fraser.

Logga in till klubb Gå till kyrkkaffebloggenTill mynewsdeskTill Libris förlags hemsida