Libris.se

Gå till innehållet »

Varukorg

Din varukorg är tom.
Följ oss på Twitter! Följ oss på Facebook! Följ oss på Instagram Följ oss!

Nyhetsbrev

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du kontinuerligt de senaste nyheterna om våra produkter.

Kyrkkaffe 10 år! Till Libris förlags hemsida Birro Vintermöte




Kärleken vinner

En bok om himmel, helvete och människans slutgiltiga öde

"Otroligt många människor har fått höra att ett litet antal utvalda kristna kommer att tillbringa en oändligt lång tid på en fridfull och glädjefylld plats som kallas himlen, samtidigt som resten av mänskligheten avtjänar sitt eviga straff i helvetets plågor utan att någonsin kunna komma därifrån. Många har fått det sagt till sig att detta är den kristna trons centrala sanning och att den som inte tror på detta vis i praktiken tar avstånd från Jesus. Inget kunde vara mer fel."

Kristna har genom alla tider kämpat med frågan hur man kan förena tron på Guds kärlek med Bibelns ord om Guds dom. Hur kan en kärleksfull och allsmäktig Gud -- som älskar människan över alla gränser -- acceptera att någon enda går förlorad? Vad menade Jesus när han talade om förtappelse och helvete? Vad säger Bibeln?

Rob Bell går i denna bok i närkamp med frågorna om himmel och helvete. Kärleken vinner är en bok som både inspirerar och utmanar till samtal och eget ställningstagande: Vad tror jag egentligen själv?

"... även om jag inte riktigt vet ifall jag verkligen håller med honom (det går ganska mycket emot vad jag hört, läst och lärt i de kristna kretsar jag varit engagerad i) väcker Kärleken Vinner väldigt många frågor som är svåra att avfärda. Till på köpet är sättet han formulerar sig enkelt att ta till sig och flera gånger fyndigt, ja faktiskt riktigt kul." Roger Bengtsson, IKON

"Rob Bell visar att Jesu seger är mycket större än vi vanligtvis tänker oss! Gud kommer inte att förlora matchen med 1-10. Han kommer att vinna med 10-1. Minst! En bok med många utropstecken, men också några frågetecken. En stark stimulans att reflektera över det värdefullaste vi har -- vår tro."
     TORSTEN ÅHMAN, pastor och författare

"Rob Bell ska ha tack för att han adresserar frågor som många i denna värld, inklusive jag, brottas med och funderar över. Han ska ha tack för att han inte väjer undan utan tänker högt, försöker ge svar och teckna en helhetsbild. Och han ska speciellt ha tack för de målande beskrivningarna av Guds kärlek och för utmaningen att gestalta och leva ut den överallt."
     CARL-HENRIC JAKTLUND, pastor, journalist och författare


"Vissa svar väcker nya frågor. Rob Bell ställer just sådana frågor. Som passionerad pedagog och predikant utforskar han bibelns mest grundläggande budskap. Jag blir smittad när jag läser Kärleken vinner. Smittad med en större längtan att drabbas av Guds outgrundliga kärlek, en kärlek som tecknas i de vackraste av färger genom denna bok."
     JONAS EVEBORN, pastor och föreståndare i Missionskyrkan i Linköping

"Det är inte lätt att utveckla en föreställning, en helt igenom biblisk föreställning, som gör rättvisa åt Jesus storskaliga och eviga verkande i alla människor och under alla omständigheter, i kärlek och för frälsningens skull. Men Rob Bell hjälper oss genom Kärleken vinner en bra bit på vägen mot en sådan förståelse -- och det utan ett uns av blödig sentimentalitet och utan att kompromissa en millimeter med den evangeliska övertygelsen i dess förkunnande av de goda nyheter som verkligen är ämnade för alla."
     EUGENE H PETERSON, pastor och professor vid Regent College, Vancouver
     

Kärleken vinner
Dela
Finns i lager
227,00 kr
65,00 kr!
Lägg produkter i varukorgen
Lägg i varukorgen
Recensioner på denna produkt

Bli först med att recensera denna produkt

Produktinformation
Best.nr. 16580
Art.nr. 9789173871747
Utgivn. 2011-10-27
Sidor 200
Bandtyp Inbunden
Författare
Förlag

Produktetiketter

Lägg till dina etiketter:
Använd mellanslag för att åtskilja etiketter. Använd apostrof (') för fraser.